Virtuele Supersterren als Marketing Tool

Virtuele Supersterren als Marketing Tool

Annika Matto, assistent PR & Communicatie bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

De een gruwelt ervan, de ander omarmt de term: social influencer. Een influencer is actief op social media en heeft daar grote aantallen volgers. Wanneer je jezelf precies een social influencer kunt noemen is onduidelijk, maar wat vaststaat is dat een influencer een aanzienlijke invloed uitoefent op zijn of haar veelal jonge doelgroep. 

Lees meer

Het NOS-verkiezingsdebat in 15 oneliners

Het NOS-verkiezingsdebat in 15 oneliners

Meeuwes de Ruiter, Consultant en Mediatrainer bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Je visie samenvatten in één pakkende zin: veel politici beheersen deze kunst als geen ander. Met een pakkende oneliner zorgen ze ervoor dat hun visie beklijft. En ook de redacties zijn er naar op zoek; in de meeste gevallen is de oneliner zelfs het enige wat overblijft. Vandaar dat we ze oefenen in onze mediatraining. Mediatrainer en Consultant Meeuwes de Ruiter zette in willekeurige volgorde en zonder enige blijk van politieke voorkeur enkele oneliners op een rij die gisteren tijdens het afsluitende verkiezingsdebat ter sprake kwamen.

Lees meer

Salt Bae: de kracht van de meme

Salt Bae: de kracht van de meme

Pim Roggeveen, assistent PR & Content Marketing bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Het leven van de Turkse chef Nusret Gökce, beter bekend als Salt Bae, staat compleet op zijn kop. Het internet ontplofte na een gelikt filmpje op zijn Instagram, waarin hij een stuk vlees klaarmaakt en er vervolgens op sensuele wijze zout op strooit. Maar liefst 11 miljoen mensen hebben het filmpje inmiddels bekeken.

Lees meer

Help, een datalek!

Help, een datalek!

Collega Sietse Pots staat in de februari editie van Communicatie. Magazine na aanleiding van zijn blog over datalekken van vorig jaar. Lees het artikel hier (alleen voor leden).

Lees meer

Crisis op kookpunt voor Mandemakers

Crisis op kookpunt voor Mandemakers

Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Wat doe je als twee populaire vloggers letterlijk een hoop stront over je heen gooien? Als vervolgens een dag later een vlogger van Libelle er een persoonlijk punt van maakt en - al filmend - wordt aangevallen door een van je medewerkers? Als op social media de bom barst en tv-programma's in de rij staan voor tekst en uitleg?

Lees meer

'Meeste bedrijfssites versturen gevoelige gegevens onveilig'

'Meeste bedrijfssites versturen gevoelige gegevens onveilig'

Uit onderzoek blijkt dat ruim acht op de tien bedrijfswebsites die persoonsgegevens van bezoekers verwerken, dat op onveilige wijze doen. Zo blijkt uit een vandaag verschenen artikel op NU.nl. De conclusie komt uit een onderzoek van domeinbeheerder SIDN en MKB Servicedesk. Deze cijfers bevestigen maar weer eens hoe belangrijk het is om je voor te bereiden op een mogelijk datalek. Collega Sietse Pots schreef er vorig jaar al een blog over. Lees het artikel van NU.nl en vergeet daarbij vooral niet de blog van Sietse.

Lees meer

Volkskrant: Teletekst is retro maar nog altijd springlevend

Volkskrant: Teletekst is retro maar nog altijd springlevend

Teletekst is nog altijd een springlevend fenomeen. Collega Bard Borger schreef er een tijdje geleden al een blog over. Nu concludeert ook de Volkskrant dat Teletekst onverwoestbaar is. Check de blog van Bard of lees het artikel in de Volkskrant!

Lees meer

Trump ingezworen zonder Twitter af te zweren

Trump ingezworen zonder Twitter af te zweren

Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Nu Donald Trump is ingezworen als president, is het maar de vraag of hij zijn geliefde Twitter gaat afzweren. Vooralsnog blijft hij het gretig gebruiken. En met effect.

Lees meer

Vijftig jaar televisiereclame: darten met een heipaal?

Vijftig jaar televisiereclame: darten met een heipaal?

Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

In de week dat Michael van Gerwen zich kroonde tot wereldkampioen darten, is het vijftig jaar geleden dat de eerste reclame op de Nederlandse televisie te zien was. Via slechts enkele beschikbare zenders wisten merken met televisiereclames destijds een miljoenenpubliek te bereiken. Inmiddels is het maar de vraag of de klassieke tv-commercial, in de vorm zoals we die nu kennen, de pensioengerechtigde leeftijd gaat halen.

Lees meer

Teletekst: de levende dinosaurus, bekend van tv

Teletekst: de levende dinosaurus, bekend van tv

Bard Borger, PR-consultant en copywriter bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

RTL stopt op 1 april 2017 met RTL TEXT, meldde NOS gisteren in een kort bericht. De dienst is niet meer rendabel voor de commerciële zender; te weinig mensen gebruiken het nog. Dat het bekendere NOS Teletekst wél blijft, zal een opluchting zijn voor de vele fans die de televisiedienst nog steeds gebruiken. Inderdaad: vele fans. Teletekst bereikt wekelijks nog steeds miljoenen mensen, alleen al via tv. Hoe is dat succes te verklaren?

Lees meer

Een kerst vol emoties: vertel je verhaal

Een kerst vol emoties: vertel je verhaal

Veronique Lefel, PR-consultant bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Sinterklaas heeft afscheid genomen en is op weg terug naar Spanje, maar de slee van de kerstman staat alweer klaar. Traditioneel gaan de feestdagen gepaard met veel emoties. Zo worden we blij van het opzetten van de kerstboom, van de bekende Coca Cola-kerstreclames en bij het horen van kerstklassiekers als “Last Christmas” of “All I want for Christmas” op tv of radio. Emoties zijn ook kenmerkend voor het oudste communicatiemiddel in het bestaan van de mens: Het verhaal.

Lees meer

Wilders en Trump: slechte publiciteit bestaat niet

Veronique Lefel, Consultant en Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Vorige maand won Trump, tegen vele verwachtingen in, de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Zijn communicatiestrategie, zoals eerder geanalyseerd door Sterk Werk en Monalyse, draaide vooral om het profiteren van zelf gegenereerde aandacht. Met gedurfde uitspraken tijdens debatten of op social media, wist hij de aandacht op zich te vestigen van media en publiek. Wanneer eenmaal de spotlight volledig op hem was gericht, maakte hij hier dankbaar gebruik van en schoof zijn campagne naar de voorgrond. Via zijn eigen kanalen (17 miljoen volgers op twitter bijvoorbeeld) kreeg hij de traditionele media er gratis bij.

Lees meer

Cybercrime en beurswaarde, laat je niet manipuleren

Cybercrime en beurswaarde, laat je niet manipuleren

Gert Hofsteenge, directeur Strategie en Innovatie Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Onlangs kelderde de koers van het Franse bouwbedrijf Vinci op de beurs van Parijs, binnen 7 minuten, met maar liefst 18%. Volgens het Financieele Dagblad ging daarmee € 6.5 miljard aan beurswaarde verloren. Een nachtmerrie voor het bedrijf, een droomscenario voor lieden die koersen manipuleren.

Lees meer

Merken in de subtop: wees geen blinde volger, maar een zelfbewuste solist

Merken in de subtop: wees geen blinde volger, maar een zelfbewuste solist

Bard Borger, PR-consultant en copywriter bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing 

Wat doe je als vierde bank van Nederland als de top-drie qua marktaandeel een straatlengte voorsprong op je heeft? Blijf je die kopgroep najagen of kies je je eigen koers?

Lees meer

LuckyTViral

LuckyTViral

Pim Roggeveen, assistent PR en Content Marketing bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

LuckyTV, al jaren een begrip onder DWDD kijkers, had afgelopen maandag zijn eerste viral te pakken. De video, waarin het lijkt of Trump en Clinton ‘’Time of my Life’’ (dirty dancing) zingen tijdens het tweede Amerikaanse verkiezingsdebat is intussen miljoenen keren bekeken.

Lees meer

How to frame the people?

How to frame the people?

Gert Hofsteenge, Director Strategy & Innovation bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Interessant nieuws vanochtend in de media. Uit onderzoek in opdracht van de NOS blijkt dat de helft van de Nederlanders pessimistisch is over de economie en het kabinet een 5,2 geeft. Tegelijkertijd geeft het kabinet aan dat Nederland sterker uit de crisis is gekomen en er financieel gezond voor staat.

Lees meer

How to eat an elephant?

How to eat an elephant?

Gert Hofsteenge, Director Strategy & Innovation bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Issue management in kleine stapjes
Laatst stond er weer één voor me in Blijdorp. Heftig en groot. Je kunt er niet om heen. En, naarmate hij dichterbij komt ook wel een beetje angstaanjagend. Laat hem maar achter dat hek blijven. Niet iets om op je bordje te hebben. Er zijn eenvoudigweg geen bordjes berekend op olifanten.

Lees meer

Lees deze blog niet

Lees deze blog niet

Sietse Pots, Managing Director Sterk Werk Communicatie en Content Marketing

Ben je toch begonnen met lezen? Interessant. Aangezien de kop helemaal niets zegt.

En daarmee alles.

Want je leest deze blog nog steeds. Vraag je eens af hoe dat komt.

Lees meer

Een crisis draagt geen polshorloge

Een crisis draagt geen polshorloge

Gert Hofsteenge, Director Strategy & Innovation bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Herken je dat? Je hebt acuut je huisarts nodig, maar die blijkt alleen bereikbaar tussen 8 en 9. De huisartsenpost is alleen ‘s avonds en in de weekenden open. Bij de bank kun je alleen nog online terecht – vóór 21.00 uur, welteverstaan. Anders is de chat-hulp al naar huis.

Lees meer

Meldplicht Datalekken: communiceren als verplichting

Meldplicht Datalekken: communiceren als verplichting

Sietse Pots, Managing Director bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

De telefoon gaat. “Goedemiddag, met NOS Radio 1. Een van uw wetenschappers mailde ons zojuist een persrapport met onderzoeksresultaten. Daarin staan echter ook allerlei persoonsgegevens van de onderzoeksgroep zoals informatie over hun ziektebeeld. Kunt u bevestigen dat…”

Lees meer