Een crisis draagt geen polshorloge

Gert Hofsteenge, Director Strategy & Innovation bij Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

Herken je dat? Je hebt acuut je huisarts nodig, maar die blijkt alleen bereikbaar tussen 8 en 9. De huisartsenpost is alleen ‘s avonds en in de weekenden open. Bij de bank kun je alleen nog online terecht – vóór 21.00 uur, welteverstaan. Anders is de chat-hulp al naar huis.

Tijdgebonden ondersteuning is soms vreselijk onhandig. Net als jij iets moet regelen, is er niemand die je kan helpen. Wat doe jij in zo’n geval? Knoei je in je eentje door of stel je het probleem uit?

Direct iets doen
Soms is geen van beide een optie. Bijvoorbeeld als de brandweer ’s nachts je bedrijfspand staat te blussen, of als Twitter in het weekend overuren draait vanwege een vermeend schandaal binnen je organisatie. En wat als een medewerker ’s ochtends vroeg door de politie van zijn bed wordt gelicht? Feit is dat je in zulke situaties direct iets moet doen.

Soms lijkt een probleem minder ingrijpend. Denk aan een datalek dat je had moeten melden, of aan een product recall die in het weekend om aandacht vraagt. Ook bij een fusie lijkt vaak alles vooraf geregeld. Totdat je in het weekend ontdekt dat de communicatie nog niet op orde is.

Geen polshorloge
Kortom: een crisis draagt geen polshorloge. Het kan je altijd overkomen dat je de controle over een zaak verliest. In zo’n geval heb je hulp van anderen nodig, ook al is het maar even. Ons advies in zo’n geval: stel niet uit, knoei niet door. Je hoeft niet op je horloge te kijken om te weten hoe laat het is.

Wij zijn er vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week in het geval van een crisis. Doe er je voordeel mee: neem contact op met Sterk Werk Communicatie & Content Marketing via nummer 010 - 456 78 59 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Buiten kantooruren zijn wij bereikbaar op nummer 06 475 87 045.