Nederland telt duizenden actieve podcasts. De schattingen variëren van 7.000 tot 18.000 unieke titels. Ongeveer 54% van de Nederlanders van 18 jaar en ouder luistert naar podcasts. Dat komt neer op zo’n 7,1 miljoen luisteraars.

Daarom omarmen organisaties dit communicatiemiddel steeds vaker vanwege hun effectiviteit en het bereik van specifieke doelgroepen. Ze bieden zonder tussenkomst van een ander medium een authentieke manier om externe boodschappen rechtstreeks over te brengen en expertise te delen. Daarnaast zijn podcasts ook een waardevol instrument voor interne communicatie, bijvoorbeeld voor e-learning en de onboarding van nieuwe medewerkers.

Wat podcasts bijzonder maakt, is dat ze vaak beluisterd en/of bekeken worden op momenten waarop andere media minder effectief zijn, zoals tijdens woon-werkverkeer of het sporten. Dit zorgt voor een unieke kans om mensen beter te bereiken wanneer ze ontvankelijk zijn voor nieuwe informatie, zelfs buiten traditionele werkuren. De helft van de Nederlanders luistert gemiddeld 33 minuten per sessie.

Geïnteresseerd hoe dit kanaal kan bijdragen aan je communicatiestrategie? Wij staan klaar met onze ervaren podcastmakers en professionele studiofaciliteiten om dit communicatiemiddel te ontwikkelen en te maken.

Meer weten? Neem contact met ons op!