Jos van der Pluijm

Account Director

“Weerstand is de grootste vorm van betrokkenheid.”

Jos van der Pluijm viert binnenkort zijn 25-jarig jubileum in de communicatie. Als manager, strateeg en senior adviseur krijgt hij energie van inhoudelijk complexe uitdagingen. Vernieuwen en veranderen maken hem enthousiast. Jos denkt snel, analyseert scherp en combineert zijn strategisch inzicht met oog voor detail.

Als kind won hij ooit een schrijfwedstrijd van een landelijk dagblad. Jaren later schopte hij het met dat talent tot redacteur en bedrijfsjournalist. Het waren zijn eerste stappen in het communicatievak. Waarna de herpositionering en rebranding van Hallmark in Europa zijn eerste grote opdracht was. Wat volgde, was onder andere het reputatiemanagement van een farmaceut. Ook begeleidde hij een cultuurverandering bij een woningbouwcorporatie en een strategische heroriëntatie bij een AGF-bedrijf. Meest recent was Jos de perschef van één van de grootste marathons ter wereld, de NN Marathon Rotterdam.

Zijn vrije tijd besteedt hij graag aan sporten, bijvoorbeeld tennissen, beachvolleybal en mountainbiken. Ook is hij een fervent wintersporter en traint en coacht hij een damesvolleybalteam. Naast sporten, houdt Jos van lekker eten. Naast een trampoline en speeltoestel voor zijn kinderen, houdt hij in zijn tuin groenten en kruiden. Op zijn trouwdag geniet hij culinair steevast in een Michelinsterrenrestaurant.

“Weerstand is de grootste vorm van betrokkenheid.”