𝗛𝗲𝘁 đ—ļ𝘀 đ—ļđ—ģđ—ēđ—ļ𝗱𝗱𝗲𝗹𝘀 𝗲𝗲đ—ģ đ—ŋ𝗲𝗮𝗹đ—ļ𝘀𝘁đ—ļ𝘀𝗰đ—ĩ 𝘀𝗰𝗲đ—ģ𝗮đ—ŋđ—ļđ—ŧ: 𝗷𝗲 đ—ŧđ—ŋ𝗴𝗮đ—ģđ—ļ𝘀𝗮𝘁đ—ļ𝗲 𝘄đ—ŧđ—ŋ𝗱𝘁 𝗴𝗲đ—ĩ𝗮𝗰𝗸𝘁 𝗲đ—ģ 𝗷𝗲 𝗸𝘂đ—ģ𝘁 đ—ģđ—ļ𝗲𝘁 đ—ē𝗲𝗲đ—ŋ đ—¯đ—ļ𝗷 𝗷𝗲 𝗰đ—ŋđ—ļ𝘀đ—ļ𝘀đ—Ŋ𝗹𝗮đ—ģđ—ģ𝗲đ—ģ. 𝗛𝗲𝘁 đ—ŧ𝘃𝗲đ—ŋ𝗸𝘄𝗮đ—ē đ—ŧđ—ģ𝗹𝗮đ—ģ𝗴𝘀 𝗱𝗲 𝗧𝗨 𝗘đ—ļđ—ģ𝗱đ—ĩđ—ŧ𝘃𝗲đ—ģ. 𝗔𝗹𝗹𝗲 đ—ŋ𝗲𝗹𝗲𝘃𝗮đ—ģ𝘁𝗲 𝗱đ—ŧ𝗰𝘂đ—ē𝗲đ—ģ𝘁𝗲đ—ģ 𝘀𝘁đ—ŧđ—ģ𝗱𝗲đ—ģ đ—ģ𝗮đ—ē𝗲𝗹đ—ļ𝗷𝗸 đ—ļđ—ģ 𝗱𝗲 𝗖𝗹đ—ŧ𝘂𝗱. 𝗘đ—ģ đ—ŧđ—ē đ—ģ𝘂 𝗮𝗹𝗹𝗲𝘀 𝘂đ—ļ𝘁 đ—ĩ𝗲𝘁 đ—ĩđ—ŧđ—ŧđ—ŗđ—ą 𝘁𝗲 𝗱đ—ŧ𝗲đ—ģâ€Ļ

Een cyberaanval legt niet alleen de systemen plat, maar ook de crisisstrategie. We bereiden ons steeds vaker voor met draaiboeken en Q&A’s, maar wat als die houvast er niet is? Hoe communiceer je dan effectief met medewerkers, klanten en media? Dan wordt het improviseren geblazen.

Daarom drie praktische tips om toch crisisproof te blijven:

â€ĸ Regel een fysieke crisiskoffer met daarin het uitgeprinte crisisplan, A4-tjes met daarop de taken en rollen van de leden van het crisisteam, kernboodschappen en actuele namen en telefoonnummers van relevante stakeholders. En stop er ook een setje pennen en stiften in.
â€ĸ Zorg dat je team back-up communicatiemiddelen heeft als mail of intranet uitvalt. Een WhatsApp-groep, GPS-telefoons, portofoons en megafoons zijn bruikbare alternatieven.
â€ĸ Minimaal ÊÊn keer per jaar oefenen is een must. Organiseer dan ook een crisisoefening waar alle digitale hulpmiddelen (inclusief het crisisplan) niet beschikbaar zijn.

Hulp nodig om crisisproof te worden? Neem contact met ons op!