Case

ADP: Vakantiegeld

HR- en salarisdienstverlener ADP staat bekend als de thought leader op het gebied van verloning. In de eerste week van januari berekent en presenteert ADP het effect van overheidsbeleid, nieuwe belastingtarieven, pensioenpremies en werkgeverslasten op het nettoloon. Naast deze grootschalige PR-campagne wil ADP ook de rest van het jaar op relevante momenten van zich laten horen.

Klant
Expertises

Public Relations
Contentmarketing

Onze bijdrage

Tijdens onze wekelijkse meeting met het ADP-team van Sterk Werk ontstond het idee om in te haken op het vakantiegeld. Dit zouden de meeste Nederlanders aan het eind van die week ontvangen. We doken in de resultaten van het eerste loonstrookje in januari en recycleden de conclusie die ADP een paar maanden eerder al trok. Namelijk: hoewel het nettoloon voor vrijwel alle werknemers in 2019 stijgt, zou onder andere het vakantiegeld hoger belast worden. In de 24 uur die volgden, namen we contact op met de ADP-expert. Ook werkten we het persbericht uit en stemden we de inhoud en de cijfers af. Daarnaast maakten we een infographic en stuurden we het persbericht uit. Vervolgens belden we de meest relevante journalisten uit ons netwerk en coördineerden we de interviewverzoeken en persvragen die volgden.

Resultaten

Het vakantiegeld was op 22 en 23 mei 2019 met een cumulatief potentieel bereik van 13.650.052 Nederlanders hét nieuws van de dag. Niet alleen online en print, maar ook op radio en televisie kwam het onderwerp meermaals voorbij.

In totaal ging het om 128 media-items, van Nu.nl tot het AD, BNR Nieuwsradio en het NOS-journaal. In een aantal van deze items kwam ook een inhoudsexpert van ADP aan het woord. Als direct gevolg van deze media-aandacht, ontstond er een piek in het aantal unieke bezoekers op de ADP-website. Om die online traffic in goede banen te leiden, maakten wij samen met de ADP-expert ook een blog over dit thema met een duidelijke call-to-action voor HR-professionals.

adp vakantiegeld infographic2019
Kijk ook eens bij: