Onze bijdrage
Als nieuwkomer in een markt met grote uitgeverijen die al jaren de dienst uitmaken, heeft Sterk Werk hen het afgelopen schooljaar geholpen met het opbouwen van naamsbekendheid, het uitdragen van de boodschap en het verder veroveren van een marktpositie. De (marketing)communicatie is geïntensiveerd en geprofessionaliseerd.
We hebben de bestaande middelen, zoals de website, digitale nieuwsbrief en socials, geoptimaliseerd. Dat varieerde van het aanbrengen van een krachtige call-to-action, het anders indelen van de website met landingspagina’s tot en met het bedenken van andere invalshoeken en een verhoogde frequentie van social posts. Dit om meer zichtbaar en beter vindbaar te zijn, maar ook de drempel voor een kennismaking met de lesmethode zo laag mogelijk te houden (conversie vergroten).
Daarnaast hebben wij een serie webinars en podcasts toegevoegd aan de (marketing)communicatiemix. Bekende en gerenommeerde sprekers behandelen samen met sprekers van Kluitman Educatief actuele onderwerpen, delen hun kennis en inspireren zo de kijker en luisteraar. Sterk Werk ontwikkelde het format, benaderde de gastsprekers, leverde de gespreksleider in de podcasts en verzorgde de verdere technische en inhoudelijke realisatie (in samenwerking met Kluitman Educatief).
Resultaten
De gekozen aanpak heeft geleid tot meer dan een verdubbeling van het aantal websitebezoekers, honderden deelnemers per webinar, een vertienvoudiging van het aantal volgers op de social mediakanalen en propvolle agenda’s van de adviseurs met aanvragen voor digitale introducties. Het aantal scholen in het primair onderwijs dat met Actief Leren Lezen werkt, is inmiddels bijna verdubbeld.